Verdt å lese denne uken

Har du dårlig tid, og rekker bare over det viktigste på bloggefronten? Her er tre innlegg jeg mener er verdt å lese denne uken:

PR-bransjen kan skylde på seg selv og sin egen dobbeltkommunikasjon for at den blir uglesett av media og beslutningstakere, skriver Andreas Tinglund på Gamit-bloggen Tankestue. Her argumenterer han for hvorfor nettopp hans erfaring fra politikken er verdifull i PR-byrået, og gir samtidig innsikt i hvordan han kan bruke sin erfaring i jobben i byrå.

Hva er vitsen med å være på sosiale medier når du bare skriver opp telefonnummeret ditt? spør Hans-Petter Nygard-Hansen på hanspetter.info. Han har gått gjennom imponerende mengder statistikk og påviser at flesteparten av de store selskapene i Norge ikke er særlig aktive på sosiale medier, selv om de «er der».

Slik treffer du målgruppen din: Et innlegg som ble postet fra PR-operatørene i oktober, men som jeg først kom over nå. Lettfattelig og rett frem om hvorfor du bør droppe å nå «alle», men heller finne den egentlige målgruppen du ønsker å nå med budskapet ditt.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s